söndag 5 september 2010

veckoslutet!


Har haft mina föräldrar på besök sen i onsdags om kvällen. Ganska roligt att ha dem här lite längre än fre-sö, man hinner med mycket utan stress!
Torsdag å fredag fick de underhålla sig bäst de ville medan jag var på jobbet och slet. De hade varit till Sveaborg och traskat runt hamnen å salutorget å besökt salutorget. Det resulterade i att jag fick 3 härliga liter kantareller!
På fredakväll var det festmåltid ala mammas mat; morots-potatismos och mammas köttbullar, finns lite här i världen som klår det! Det satt alldeles förträffligt bra efter fredagens ringmisstag. Längtar något otroligt till tisdag då jag får den åter och till fredagen förstås då jag åter får se mitt hjärta livs levande! < 3





På lördagen var vi först till Naturhistoriska museet och sen var det dags för sushi-premiär för mami å papi :) Vi gick till Domo, ett av de bästa ställen jag varit till. Maten var, förståss, fantastisk men servicen lite dålig. De blev dock inte lika begeistrade som jag är och jag hade ingen förståelse varför :)
Efter ett besök på Stockmann (inhandlade chokopraliner i lösvikt och jag förstår varför en kvinna kan tänka sig gå så långt som att överge sin familj för en tillfällig pralinstund, LOVELY!) åkte vi lite spårvagn runt runt och tittade på staden och dess hus. Kvällen avslutades med stekta kantareller och lite rött.
Idag har jag gjort nästan ingenting. Jag har läst ut Gabaldons sista bok och blev lite besviken! Har ångest nu för jag vet inte vad jag skall läsa härnäst, har en hel bokhög som ligger här bredvid men de kommer ju så bara inte att vara lika bra som Gabaldon, pain!

Nu väntar jag bara på att mörkret skall infinna sig så att jag får njuta av min nya ljuslykta, en fin present av en fin mamma! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar