torsdag 9 september 2010

Stockmann

är en fascinerande affär!
Där kan man gå i timmar och drömma om att man hade pengar och råd att handla där, alltid roligt att prova lite av deras snuskigt dyra klädesplagg. Eller valsa runt på inredningssidan och drömma om sitt kommande hem med alla fina saker man skall ha i det (naturligtvis från Stocka), och för att inte tala om chokoavdelningen och alla praliner! Man kan LÄTT fördriva en hel dag där!
Förutom idag! Fan att de inte har ett enda jävla tunnbröd i denna förbenade stad! Jag har i snart 2½ års tid letat i varje mataffär jag gått, men icke. Tills jag kom på den smarta idéen att på Stockas delikatess har de ju ALLT du bara kan tänka dig. Men nej, det går inte att uppbringa det jädrans brödet i denna stad!!
Arg for jag hem!
Ändrade menyn inför morgondagens personalfest.
Annars är jag på gott humör nu, har hunnit med massor av små och osynliga, men ack så viktiga, förberedelser inför veckoslutet. Det är fredag imorgon. Vi har fest på skolan. Min älskling kommer till stan. Jag lider fortfarande av 8h sömnbrist och vet ej när jag skall inhämta dem?!?
Nu skall jag iaf gå till sängs.
Jag svär hemskt mkt i min blogg, speciellt då jag är arg. Ursäkta! Det är för att jag under dagens 9-10h lagrar allt inom mig då jag är runt barn :)


Fjolårets festgrupp, den bästa! Tror årets kommer att bli minst lika bra och ordna minst lika bra fester om inte bättre nu då vi övat lite ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar