måndag 27 september 2010

ett utomordentligt skönt å regnigt veckoslut!

Behövde en paus från storstaden och lite quality time med min fästman som jag träffat endast 1 ggr efter vår förlovning och som jag inte fått rå om riktigt på riktigt ensam sen dagen D.
Så vi drog till mami å papis villa, regnet började falla 20min före tåget va i Vasa och föll till kl.17 på lördag KONSTANT! Men vi hade en helt mysigt underbar helg ändå!


Redo för en tur i skog och mark!


Vädret va ju inte speciellt inspirerande, men vad gör det när sällskapet och feelisen e bra?!?


Tadaaa, för första gången i mitt 26-åriga liv har jag plockat både blåbär och lingon (frivilligt alltså). Hemskt nöjd va jag och hemskt vått va d!


Lördagens lunch efter 1h promenad i regnet och bärplockning, min fästman va int speciellt nöjd å mätt sen :)


Plockar pensionärs-poäng för fullt och kladdar med de blöta bären.


Tankar socker då man en gång får, lingon går bara inte att äta annars!


Efter allt regn och den blöta färden var det dags för bastubad och årets kanske sista dopp?!? Det var bara 10C i vattnet och det var faktiskt riktigt kallt och lite skönt att släng sig i.


Firade 1månader som ringmärkta, fan att d va kallt, 3,4C!

Grillförberedelser och mys inne i den varma och sköna villan.

På söndag var det strålande sol och då försökte vi åstadkomma att fastna på förlovningsfoto med varierande resultat. Middag hos mor och far, presenter utdelades och sen via finkan och titta på F&Ms inflytt. Jag är sååååå avundsjuk på dem och önskar sååååå att vi var lika långt hunna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar