söndag 19 september 2010

bears bears bears



Jag har varit kulturell idag och tittat på fredsbjörnar på Senatstorget. Där vimla av turister och färgglada "buddy bears". Man fick köpa en i souvenirbutiken för 54€ (!), stackars turister som blir lurade på det sättet! Men det var ganska roligt och ett trevligt tidsfördriv att vandra runt alla vänskapliga björnar i solskenet.


"Juhannus on meille herttainen" står det på den finska björnen, skall man skratta eller gråta?!? Sveriges björn föreställer en författare kanske som jag inte kommer på vad han heter, Strindberg?!? ngn som är känd för sin nattskjorta va det i alla fall.




Åh Italien mitt Italien, t.o.m deras björn är till dragande för ögat och gör en glad i själen. Snälla fästman ta mig till Italien ASAP! vi kan åka på förlovningsresa dit, kärlekssemester VAD SOM HELST! Och sen en bröllopsresa till Thailand skulle ju inte sitta helt fel ;)


Fick mig osökt att associera till en crazy chinese Pooh-bear, aaargh! Hahaha :)







Jag tycker om blått för det är en harmonisk färg för mig så Dominikanska Republikens och Kazakhstans björnar va fina! Sen Irlands och Cubas va ju bara för roligt personifierade av landsfolket :)





Gissa länderna, till vänstra björnen vill vi åka ngn gång i vårt liv och till högra skall vi snart stritta iväg, HURRA!



Så fred och kärlek, förståelse och respekt åt alla och envar i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar