torsdag 26 augusti 2010

svalt

Efter att ha haft upp fönstren dygnet runt sen jag kom tillbaka tyckte jag det hade blivit hemskt svalt och skönt i min lägenhet nu, t.o.m så att jag måste ha fönstret stängt på kvällarna då jag ligger på soffan. Också imorse då jag stack foten ut från lakanet kändes det kyligt, kollade tempen ; 27 jävla grader fortfarande!!!! Iof har det ju sjunkit 8 grader mot vad det brukar vara så :)

Imorgon är det fredag, gode gud så skönt! Veckan har gått relativt snabbt men jag har haft så ångest över torsdagen att den ändå känts lång. Torsdagarna kommer nog ändå att bli mina horrordagar i veckan, synd att den är så sent så man måste ha ångest nästan hela veckan :/ Sen är det en himla stress att bara se sina egna små apor 1h/dag vissa dagar, då skall läxor kollas, kontakthäftet läsas och skrivas i, bråk uppredas och moralpredikningar hållas. Sen återstår typ 4 min du hinner undervisa och 2 min de hinner jobba och så är deras dag slut. Uff!

Idag var jag och simmade till simstadion, den "simhallen" som är under bar himmel. Det regnade, åskade, sken solen och ösregnade om vartannat. Ganska så häftig upplevelse! Förstår också varför alla mina simskolebarn bara far snett då de simmar ryggsim, det är inte helt lätt att hålla kursen då du bara ser blå himmel eller gråa moln! Det går lite snett mellan varven :D

Nu skall jag fira torsdagen med 2 kokta ägg och ett glas rött. Sen packa väskan för imorgon bär det av hem till Österbotten och mina kära vänner och min sötnos < 3
Det kommer att bli så supernajs att se dem igen!
Återvänder först på månda :p så Trevlig veckoslut och Venetsiansk och Villaavslutning och Allt möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar