söndag 18 juli 2010

sköna dagar!

har levt villaliv sen i onsdags och haft toppentur med vädret. Solsken och värme och en vattentemp på +24 typ :) Har grillat gott varje dag, simmat, badat bastu och skött om ett litet vitt troll.
Nu bäkk in das siviliseichön och tack gode gud för rinnande vatten och varma duschar, villaliv i all ära men nog är det skönt med alla bekvämligheter vi har på 2000-talet.
Har kommit fram till att jag hatar det mesta som lever och kryper och surrar och biter. Speciellt fåglar är äckliga varelser, dyker en i huvudet, skiter, skriker och är helt enkelt bara onödiga!

Träffade på sjöbevakarna 2 gånger på fredagkväll då vi var ut med lilloppan, de hade blåstest och förstörde helt våra romantiska planer på att ta iland ngn stanns och ha pic-nic. Så då hade vi det i en drivande båt mitt på havet ist och då kom de IGEN och trodde vi hade ngt fel på båten, suck! Men de fick ju se mina röda Betty Boop-trosor då jag smidigt svingade mig över en bänk i båten för att ta emot deras :)

Igår hade vi världen underbaraste dag med vindstilla och solsken, låg och flöt på allt vi kunde hitta flera timmar i vattnet, lovely!

Bilder från den gågna veckan kommer som vanligt först imorgon typ, hinner inte sätta dem nu eftersom vi är hos mami å papi på visit. Väntar på världens största grillstek och nypotatis. Sen är det dags att va lite kulturella och gå och se Oravais sommarteater.

Och jag har hittat bröllopsutstyrlsen, både klänning och skor på rea :D saknar bara väska nu så är allt klappat och klart!

1 kommentar:

  1. di hadd no aldri sett ett så snyggt assol förr! :D

    SvaraRadera