måndag 21 juni 2010

sommarsolstånd

är det visst idag såg jag just i kalendern. Har inte haft den framme på nästan 2v :)
För tillfället befinner vi oss i Kronoby hos svärföräldrarna, kom hit igårkväll efter en lätt krapulantisk dag då vi avnjutit både lösglass och Korv-Görans kebab.
Idag har vi ruggat och målat de resterande 2 köksstolarna, jag har suttit i solen och läst ut den tredje boken av Diana Gabaldon, hälsat på svägerskan m.familj och studsat lite (tror jag inte kunde åka så mycket karusell mera, blir så lätt illamående!), köpt en kylväska å lite att lägga i den till midsommar samt njutit av en myggfylld promenad i Kronobys skog -HATA!- (inte promenade men MYGGORNA, dessa förbannat onödiga tingestar!!!)
Nu väntar visst en grillkorv, kall öl på mig och fjärde boken skall inledas. Det är alltså inte alls ett illa läge att ha lite semester tillsammans med prinsen och kunna njuta utanför lägenhetens 4 väggar också (blev lite VÄL mkt wii förra veckan, OCH så har en dansmatta inhandlats nu också så jag tror det inte lär minska direkt...)

Det är bara värmen som fattas och att vinden skulle hålla sig borta.
Har höga förhoppningar till helgen, skall fira med alla goda raringsvänner så det kommer att bli huippu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar