måndag 14 juni 2010

busy busy, veskoslutsresumé

kom upp till Österbotten i torsdags och har varit fullt upptagen ända sen.
På fredag morgon hämtade jag min pärla från bilpipihuset och rullade iväg hem, gick som klockan vad annars < 3 Sen åt jag frukost med mami, skrev under papper på banken och ruinerade mig själv i 2 år och 11 månader, hängde lappar på S-market å H-H som en annan tant, skjutsa syrran å på kvällen va d dags att dra fram föreningsandan och jobba gratis. SÖU-rock ordnades för första gången i Oravais och Hellnäs UF va på plats. Det var myggigt, rockigt, skrikigt och lugnt trots fint väder. For till villan och drack lite vin å pratade livsfilosofi med mor och far.

Lördagen började med ljuvlig sovmorgon. Sen 9h i ösregn på Popkalaset i Jeppis som funktionär. Där var det rockigt, regn, fin musik, regn, uttänjning av trumhinnorna, regn, kallt om fötterna och sockar man kunde vrida ur, några fyllon, TAKIDA å mera regn. Ni fattar pointen va ;) Men på det stora hela var det ganska roligt iaf, tack till svärföräldrarna som skickade dit gummistövlar å yllesockor åt mig å Fia!! Upplevde för tredje gången i mitt liv krogen i Jeppis sen, som chaufför. Så kan ju meddela att jag inte blev nämnvärt imponerad över annat än musiken som var SUPERfeelis även för en trött å frusen ispinne med skavsår!

Söndagen sovmorgon hos svärföräldrarna medan A var i skogen å jobba bort krabbisen. Sen åt vi goo goo matå for via Jepo, Monå, Vörå å Maxmo till Vasa. Söndagsklubben på kvällen.

Men NU, nu är vi båda stationerade i Vasa i fem dagar utan egentliga måsten alls :D Jag fick leveranspaket från England idag och allt passa finfint, vännen städar balkongen och skruvar ihop mitt utemöblemang och sen har jag blivit lovad homemade sushi å rött till kvällen.
NU kan vi låta semestern börja på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar