torsdag 22 april 2010

here it is, DAS BESLUTUNG!

beslutet som alla väntat på, som kommer att få delade reaktioner beroende på vem som läser det. Men jag känner att de som betyder mest för mig, och som jag diskuterat saken med, står bakom mitt beslut och respekterar det. Det är trots allt mitt liv och jag vill så långt det går göra som jag vill, och nu har vi kommit fram till en kompromiss för de flesta berörda parter:
Jag kommer att fortsätta på Minerva i höst med min egen klass. Fram till julen är det spikat sen kommer jag till Österbotten a.s.a.p!! Rektorn var hemskt tillmötes gående och skall i mån av möjlighet underlätta mina hemresor med längre helger :D -hoppashoppas på schemaunderverk!-
Det känns skönt att beslutet äntligen är fattat och meddelat och spikat. Gud sån pers och press det varit, och TACK alla ni som kommit med hjälp och tips från mittdelen! Hoppas ni är lika på hugget kring jul sen ;)

Mkt annat på gång denna vecka;
i tisdags var J, A-S och jag på V.I.P-kväll till vårt stamställe Teerenpeli. Där blev vi glatt överraskade och löjligt imponerade av alla gratisgrejer och god mat! Stort minus för öronbedövande musik så man fick ont i huvudet sen!
Summa sumarum hade vi en mycket trevlig kväll, men med lite prat pga musiken, och det var inte ens tungt att gå på jobb kl.7 på onsdag morgon :)

Har rättat 99sidor matteprov, gjort 11 översiktscheman och skall ännu skriva 11 brev hem med tips och idéer och boka in stöd.
Ringt en del samtal och försökt fixa saker inför våren, vissa med bättre och vissa med sämre framgång.
Fixat det sista inför personalens utfärd till Tavastehus imorgon. Det bär av direkt då vår förkortade skoldag slutar och vi kommer att gå i presentaffär, bli guidade runt slottet, äta fint på Katisten Kartano och ha en superbegåvad och svår frågesport med fina priser ;D

Måste nu fundera över materialbeställningen som skall vara in imorgon!!! Suprise suprise jag har hem varken lista eller katalog :s än mindre planerat vad jag skall göra och hurudant material jag behöver, suck för mig också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar