söndag 25 april 2010

Årets första!

LÖSGLASS!!
I solens sken traskade jag ner till stranden idag och besökte för första gången Helsingin jäätelötehdas, Å.H! säger jag bara. Blev också attackerad av måsar för första, och förhoppningsvis sista, gången. Det är fula, rödögda, närgångna, kakkande, skriande och högst irriterande varelser! Men tillbaka till glassfabriken, de har liksom glassen ner rörd och frusen i stora järnhinkar, lixom glassbox på riktigt. Dagens smak var mintchoklad, helt OK lite för lite choko och mycket mint ;)

Läste ut en bok i dag, Vi måste prata om Kevin, rekommenderas varmt! Tragisk (har varit mkt tragik denna helg...) och fängslande på samma gång. Jag förstår inte hur vissa människor tar sig genom saker och klarar av att fortsätta leva och eventuellt förlåta sen...???

Imorgon börjar en ny jobbvecka, 6st. kvar. Det börjar lixom vara ganska lite det gott folk. Sen blir det sommarlov och jag får träffa alla mina kära vänner och älskade människor igen och spendera tid tillsammans med dem < 3

3 kommentarer:

  1. Sex veckor till sommarlov bara?? Jestas, det kommer att gå foort, ska du se :)

    SvaraRadera
  2. Joo, å d bästa e att halva ena veckan e d flygarlånghelg så egentligen e d bara fem veckor kvar nu. Tyng in lite vårutfärder och annat mojs så har du nästan inget kvar. Skräckblandad panik och förtjusning lixom :D

    SvaraRadera
  3. till det där glasstället måste vi gå då jag kommer ner!

    SvaraRadera