torsdag 18 mars 2010

elaka människor överallt

Efter gårdags-kvällens lätt skrämmande upplevelser har jag haft en spännande dag på jobbet.
Istället för matte 2h med femmorna skulle jag "vikariera" och ha jomppa med 30st. 1-2. Gick väl bra tills jag upptäckte 2 min före lektionen att jompasalen va UPPTAGEN. Argh, lärarens situations- och improvisationsförmåga ställs på prov. Tur man har kolleger som hjälper en ;)
Varit på terapisamtal på TP, dock tidig kväll redan kl.18! Blir bara så TRÖTT på att höra all skit man får och all kritik å ärekränkning på hög nivå som försiggår. Varför är föräldrar å elaka å störande?!?! Jag blir så ledsen!

Väntar som bäst på att mina champinjoner med bacon å vitlöks ost ska bli klara, plus lite NCIS åså Gosspigirl förståss! :)

Imorgon är det fredag å simdag, hurra!

4 kommentarer:

  1. Oftast är eleverna duktiga, men föräldrarna värst! Inget att ta på sig!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jo, men man blir så ledsen då de förtalar en å ärekränker. Fattar de inte att man försöker ju göra sitt bästa för deras bortskämda å lata barn!!

    SvaraRadera
  3. kämpa vidare gumman! Du är en underbar lärare, om du hade glömt bort det!!!

    SvaraRadera
  4. Glömmer ibland, allt som oftast pga all SKIT man får...varför är världen så elak?? PRKL

    SvaraRadera