tisdag 2 mars 2010

dagens "the shit"

- tomatsoppa med getost. MUMS!!
(för getosten, börjar bli lite trött på soppan som kokats 1ggr/v sen jullovet och alltid räcker till 2 dagar...do the math!!)
- Jesustejp. It fixes everything :D
Strunta i pikalim och onda fingrar då lite jesustejp kan fixa allt. Har plåstrat om ett som annat i min lilla lya ikväll :)
- kärlek.
ÖVERALLT i min omgivning finns (ny)förlovade par som skall gifta sig, gifta som väntar barn eller ogifta som väntar barn, folk som just flyttat in i sina nyrenoverade hus eller folk som letar hus som besatt. Det är dags att stadga sig ordentligt...tydligen ;)

Jag är då fortfarande en (o)lycklig avståndsänka...men jag väntar på bättre tider!!
PUSS på er så länge!!!

3 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR getost! Den där soppan sku jag gärna testa, hur gör man den?

    SvaraRadera
  2. getost is the shit! hähä jesustejp fick fungera som plåster åt mej idag! som sagt bra ti mycki :)

    SvaraRadera
  3. Linda den e världens enklaste så inte ens jag kan misslyckas me den:
    - 1 burk tomatkross
    - 1 grönsaksbuljongtärning
    - ½-1 gullök + ev vitlök om man vill
    - svartpeppar, salt, oregano
    -GETOST!! (fungerar också att lägga vanliga ostskivor som smälter ner till en sörja i den)

    Jag brukar bryna löken, blanda med tomatkross, mixa, koka å tillsätt buljongen, rör tills den smält å krydda sist. Häll upp åså tillsätter man getost efter behag å samvete ;) eller annat smått å gott man råkar hitta. Krutonger e åxå jättegott!


    Sanna det hjälper med å fixar ALLT!! ;D

    SvaraRadera